plakat SWEW
  1. Tytuł projektu

    Specjalistyczne Centrum Wspierające Edukację Włączającą w Warszawie przy Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapii nr 1 „SOS”

    Projekt współfinansowany ze środków Funduszy Europejskich dla Rozwoju Społecznego w ramach programu FERS.01.06 Edukacja włączająca.
    Wartość dofinansowania: 593 195,85 PLN
    Wartość całkowita: 718 851,00PLN

  2. Zadania i efekty cząstkowe projektu

    • Utworzenie Specjalistycznego Centrum Wspierającego Edukację Włączającą (SCWEW) – powołanie zespołu specjalistów, przygotowanie zaplecza lokalowego i technicznego.

    • Diagnoza potrzeb pięciu warszawskich szkół ogólnodostępnych – przeprowadzenie analizy sytuacji, określenie braków kadrowych, infrastrukturalnych i organizacyjnych.

    • Szkolenia, mentoring i superwizje dla kadry pedagogicznej i specjalistów – realizacja warsztatów z zakresu edukacji włączającej, pracy z uczniami z trudnościami emocjonalnymi, oceny funkcjonalnej i komunikacji interpersonalnej.

    • Wsparcie psychologiczno-pedagogiczne i terapeutyczne dla uczniów i rodzin – prowadzenie konsultacji, terapii, treningów TUS, zajęć z samoregulacji emocjonalnej oraz warsztatów dla rodziców.

    • Wyposażenie szkół w technologie wspierające edukację włączającą i uruchomienie wypożyczalni sprzętu – zakup nowoczesnych narzędzi.

    • Wdrożenie szkolnej oceny funkcjonalnej i pracy zespołów interdyscyplinarnych – tworzenie zespołów nauczycieli, specjalistów i rodziców, wspólne planowanie wsparcia uczniów, systematyczna ocena funkcjonalna.

    • Promowanie edukacji włączającej i współpraca ze środowiskiem lokalnym – organizacja spotkań i kampanii, konferencji czy wizyt studyjnych.

  3. Grupy docelowe

    • Kadra przedszkoli i szkół ogólnodostępnych (dyrektorzy, nauczyciele, specjaliści, kadra niepedagogiczna).

    • Uczniowie i uczennice szkół objętych wsparciem (w tym z niepełnosprawnościami i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi).

    • Rodzice i opiekunowie prawni.

  4. Cele projektu

    • Zbudowanie skoordynowanego systemu wsparcia dla edukacji włączającej.

    • Podniesienie kompetencji kadry szkół ogólnodostępnych w pracy z uczniami o zróżnicowanych potrzebach.

    • Umożliwienie uczniom równych szans edukacyjnych poprzez dostęp do specjalistycznego wsparcia i technologii.

    • Wzmocnienie współpracy szkół, rodziców, specjalistów i instytucji lokalnych w zakresie edukacji włączającej.

  5. Efekty i rezultaty

    • Powstanie SCWEW w Warszawie przy Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapii nr 1 „SOS”.
    • Podniesienie kompetencji 270 przedstawicieli kadry pedagogicznej i dyrektorów.
    • Uczniowie i rodziny objęci wsparciem psychologiczno-pedagogicznym i terapeutycznym.
    • Funkcjonująca wypożyczalnia sprzętu i technologii asystujących.
    • Wzrost jakości i dostępności edukacji włączającej w warszawskich szkołach.

 

Logotypy: Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego, flaga Polski z napisem Rzeczpospolita Polska, oraz flaga Unii Europejskiej z napisem Dofinansowane przez Unię Europejską.