Zespół SCWEW

portret

Mariola Tomczak – liderka SCWEW, nauczycielka, socjoterapeutka i tutorka, dyrektorka Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii nr 1 „SOS” w Warszawie. Od ponad 25 lat pracuje z młodzieżą, w tym z uczniami w kryzysie emocjonalnym i społecznym. Posiada 10-letnie doświadczenie w kierowaniu placówką specjalistyczną oraz we wspieraniu zespołów nauczycielskich i wychowawczych w pracy z młodzieżą.

Jest specjalistką wspierającą nauczycieli warszawskich szkół w ramach działalności Specjalistycznego Punktu Konsultacyjnego w MOS nr 1 „SOS”.
Swoją wiedzą, doświadczeniem i umiejętnościami dzieli się podczas konferencji oraz prowadząc szkolenia i warsztaty dla nauczycieli z zakresu pracy z młodzieżą neuroróżnorodną.

W pracy koncentruje się na wspieraniu uczniów z trudnościami emocjonalnymi, zaburzeniami rozwojowymi i społecznymi (m.in. depresja, zaburzenia osobowości, spektrum autyzmu, ADHD, zaburzenia odżywiania, dysforia płciowa). Udziela konsultacji w zakresie organizowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej, tworzenia Indywidualnych Programów Edukacyjno-Terapeutycznych (IPET), WOPU oraz pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

W swojej codziennej działalności jako dyrektorka stawia na relacje – słucha, wspiera i inspiruje. Uważa, że dobra szkoła to taka, w której każdy może czuć się bezpiecznie, być sobą i mieć realny wpływ na swoje życie i rozwój.

portret

Agata Kalemba – ekspertka SCWEW, nauczycielka, pedagog resocjalizacyjny, oligofrenopedagog, terapeutka EEG Biofeedback, wicedyrektorka Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii nr 1 „SOS” w Warszawie. Od 20 lat pracuje w placówkach specjalnych. Od pięciu lat pełni funkcję wicedyrektorki w MOS nr 1 „SOS”, gdzie odpowiada za organizację pracy placówki, koordynację projektów edukacyjnych oraz wspieranie pracy zespołu pedagogicznego. Na co dzień pracuje z młodzieżą znajdującą się w trudnej sytuacji emocjonalnej i społecznej, wymagającą zindywidualizowanego wsparcia psychologiczno-pedagogicznego. Równolegle pracuje w Specjalnym Ośrodku Wychowawczym, gdzie wspiera dzieci i młodzież z niepełnosprawnością intelektualną w różnym stopniu.

Koordynuje działalność Szkolnego Koła Wolontariatu, angażując uczniów w różnorodne działania na rzecz innych osób, zarówno na terenie szkoły, jak i w środowisku lokalnym. Inicjuje i organizuje akcje pomocowe skierowane do osób w kryzysie bezdomności oraz uchodźców. Nawiązuje i utrzymuje współpracę z organizacjami pozarządowymi włączając uczniów w realne działania pomocowe. Prowadzi działania edukacyjne uwrażliwiające uczniów na problemy społeczne, takie jak wykluczenie, bezdomność, migracje, stereotypy i uprzedzenia. Organizuje warsztaty, spotkania i prelekcje z osobami zaangażowanymi społecznie. 

Specjalizuje się w pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym osobami w spektrum autyzmu, z ADHD oraz z zaburzeniami emocjonalnymi i społecznymi. Posiada również doświadczenie w zarządzaniu zespołami oraz wieloletnie zaangażowanie w działalność społeczną i edukacyjną jako wolontariuszka.

W swojej pracy kieruje się empatią, budowaniem relacji i indywidualnym podejściem do ucznia. Wierzy, że każda placówka oświatowa powinna być przestrzenią bezpieczną, otwartą i sprzyjającą rozwojowi wszystkich młodych ludzi. Promuje aktywizujące metody nauczania oraz uczenie przez doświadczenie.

 

 

portret

Bożena Kamińska – ekspertka SCWEW, socjoterapeutka i tutorka, specjalistka od zaburzeń seksualnych, psychoterapeutka Gestalt. Od 27 lat pracuje z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi. Swoją drogę zawodową zaczynała w Powiślańskiej Fundacji Społecznej jako pracownik w ognisku wychowawczym z dziećmi i młodzieżą zagrożoną niedostosowaniem społecznym oraz z ich rodzinami. Pracowała w świetlicy środowiskowej z młodzieżą z Pragi Północ - grupa uzależnionej młodzieży z Ząbkowskiej i Brzeskiej. Od 21 lat na stałe związana z Młodzieżowym Ośrodkiem Socjoterapii nr 1 „SOS” w Warszawie. 

Pracuje z młodzieżą z różnymi trudnościami emocjonalnymi i społecznymi m.in. depresja, zaburzenia osobowości (zaburzenia Borderline), spektrum autyzmu, ADHD, zaburzenia odżywiania, dysforia płciowa, zaburzenia lękowe, zaburzenia psychotyczne, kryzys suicydalny. 

W swojej codziennej pracy kładzie nacisk na poszerzanie świadomości młodych ludzi we wszystkich obszarach ich życia. Ważna dla niej jest uczciwość w relacji, urealnianie oczekiwań i możliwości rozwojowych i nauka odpowiedzialności za własne decyzje i własne życie.

portret

Olga Rudzińska – ekspertka SCWEW, psycholożka, psychoterapeutka w trakcie szkolenia. 

Pracuje jako psycholożka i socjoterapeutka w Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapii nr 1 „SOS”, gdzie wspiera młodzież z trudnościami emocjonalnymi, wychowawczymi i rozwojowymi. Doświadczenie zdobywała również w Okręgowym Ośrodku Wychowawczym w Falenicy, świetlicy socjoterapeutycznej oraz w Instytucie Psychiatrii i Neurologii w Warszawie.

Obecnie jest w trakcie szkolenia w Szkole Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej Uniwersytetu SWPS. Prowadzi indywidualne konsultacje psychologiczne, a także zajęcia dydaktyczne na Uniwersytecie SWPS z zakresu psychologii różnic indywidualnych oraz biologicznych podstaw zachowania. Praca akademicka pozwala jej rozwijać doświadczenie w pracy z osobami dorosłymi – studentami, przyszłymi psychologami i specjalistami – którym przekazuje zarówno wiedzę teoretyczną, jak i praktyczne aspekty psychologii rozwojowej, klinicznej oraz neuronauk.

Specjalizuje się w pracy z młodzieżą neuroatypową oraz doświadczającą trudności w funkcjonowaniu społecznym i emocjonalnym – m.in. z ADHD, w spektrum autyzmu, z zaburzeniami nastroju, lękowymi, osobowości czy z zaburzeniami tożsamości płciowej. Ma doświadczenie w pracy w systemie edukacji oraz placówkach opiekuńczo-wychowawczych, co pozwala jej skutecznie wspierać uczniów oraz współpracować z nauczycielami i specjalistami

Posiada również doświadczenie w zakresie interwencji kryzysowej – wie, jak ważne jest szybkie, empatyczne wsparcie w sytuacjach nagłego kryzysu. Doskonale rozumie wyzwania związane z funkcjonowaniem dzieci i młodzieży w systemie edukacji, szczególnie w kontekście edukacji włączającej. W swojej pracy wspiera młode osoby, jak i dorosłych zaangażowanych w proces edukacyjny, zwracając uwagę nie tylko na indywidualne trudności uczniów, ale także na znaczenie   środowiska, w którym funkcjonują.

portret

Renata Korolczuk – ekspertka SCWEW, nauczycielka biologii, socjoterapeutka, tutorka, trenerka. Od 25 lat pracuje w dziećmi i młodzieżą, rodzicami i nauczycielami. 

Od 2017 roku współtworzy Stowarzyszenie „Rozwiń się Edukacja , Kultura , Sport”. Tworzy i realizuje projekty edukacyjne, profilaktyczne, wychowawcze min: tworzenie i realizacja projektów z obszaru kompetencji społecznych i emocjonalnych w tym projekty dedykowane nastolatkom „Przestrzenie rozwoju” oraz  „Myślę, czuję decyduję  – dbamy o dobrostan nastolatka”, międzypokoleniowe, dotykające wielokulturowości w edukacji, mediacyjne, programy szkoleniowe dla wolontariuszy , szkolenia liderów wolontariatu, projekty kompetencji wychowawczych dla rodziców (w tym rodziców dzieci z diagnozami).

Współpracowała  z Instytutem Badań Edukacyjnych ( szkolenia dla nauczycieli oraz publikacja „Pozwólmy dzieciom grać” o wykorzystaniu gier planszowych w edukacji).

Współpracowała z Pracownią matematyki – prowadząc cykle warsztatów z kompetencji społeczno – emocjonalnych dla nauczycieli matematyki oraz superwizje dla nauczycieli w projekcie 

Współpracuje z Instytutem tutoringu szkolnego – szkolenia dla nauczycieli w ramach projektu „Wychować człowieka mądrego” oraz “Tutoring szkolny -program profilaktyki dialogu”.  Współpracuje z MOPS Pruszków – szkolenia dla nauczycieli, warsztaty dla rodziców i rodziców. W 2023 r. przygotowała projekt pilotażowy superwizji.  Prowadzi konsultacje indywidualne dla rodziców i nauczycieli oraz superwizje dla osób pracujących z dziećmi i młodzieżą, ngo, nauczycieli „na starcie”.

We współpracy z fundacją KIDS tworzyła Projekt „ Komunikacja przyjazna pacjentom”. Jest ekspertką w parenteen.pl – platformie dedykowanej rodzicom. Prowadzi warsztaty, webinary, grupy wsparcia dla rodziców, kręgi mocy dla rodziców.

Współtworzy Instytut Pozytywnej Komunikacji - w ramach współpracy prowadzi warsztaty i webinary dla rodziców, trenerów sportowych- pracujących z dziećmi i młodzieżą, Sprawuje opiekę mentorską i superwizyjną nad trenerami prowadzącymi warsztaty. 

W swojej codziennej pracy z dorosłymi, dziećmi i młodzieżą skupia się na budowaniu relacji, empatycznej komunikacji, rozpoznawaniu i obsłudze emocji i potrzeb, dostrajaniu metod i form pracy do potrzeb i możliwości każdego uczestnika.